TURNUS REHABILITACYJNY - DZIWNÓWEK 2016

W dniach 24-30 września odbył się turnus rehabilitacyjny w nadmorskiej miejscowości Dziwnówek. Wczesnym rankiem w sobotę, rodzice wraz z dziećmi oraz terapeutami wyruszyli w drogę, by móc doświadczyć niezwykłej mocy morskiego klimatu. Pierwszego dnia, po obiedzie odbyło się zebranie informacyjne dotyczące planowanego przebiegu turnusu rehabilitacyjnego. W czasie pobytu, każdy
z nas miał okazję uczestniczyć w wycieczce po okolicy. W niedzielę, pierwsza grupa wraz z przewodnikiem wybrała się do Międzyzdrojów, gdzie m.in. spacerowaliśmy po Molo oraz podziwialiśmy Aleję Gwiazd. Tego dnia zobaczyliśmy również najwyższe wzniesienie polskiego wybrzeża - punkt widokowy ,,Górę Gosań''. Ze szczytu wzgórza znajdującego się na terenie Wolińskiego Parku Narodowego, ujrzeliśmy wspaniały i zadziwiający widok rozległej panoramy Zatoki Pomorskiej. Kolejnym punktem wyjazdu był spacer nad Jezioro Turkusowe. Jego niecodzienna barwa pochodząca od zalegających na dnie złóż kredy, zrobiła na nas ogromne wrażenie.

W niedzielny poranek kolejna grupa uczestników turnusu, wybrała się do Kamienia Pomorskiego. Nasze dzieciaki wraz z rodzicami zwiedziły Katedrę św. Jana Chrzciciela, w której znajdowały się m.in. XVII- wieczne barokowe organy. Pojechaliśmy również obejrzeć Marinę - perłę Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego, mieszczącą ponad 240 jednostek pływających. Tego dnia w Ośrodku ,,Zorza'' odbyły się także wizyty lekarskie oraz pierwsze zabiegi rehabilitacyjne, dobrane indywidualnie do potrzeb uczestników turnusu. Mogliśmy skorzystać z wielu zabiegów, m.in. z zakresu kinezyterapii, fizykoterapii, światłoterapii, hydroterapii, laseroterapii a także zrelaksować się podczas różnego rodzaju masaży. W niedziele po kolacji, odbył się wieczorek zapoznawczy. Nie zabrakło wspólnych tańców oraz słodkiego poczęstunku.

W czasie pobytu chętnie korzystaliśmy z terenu ośrodka, uczestniczyliśmy w grach oraz zabawach. Popołudnia umilały nam wspólne wyjścia z animatorem m.in. spacery brzegiem morza oraz uliczkami Dziwnówka. Każdego dnia wczesnym rankiem spotykaliśmy się na plaży na zajęciach gimnastycznych. Ćwiczyliśmy zgodnie z przysłowiem ,,w zdrowym ciele, zdrowy duch'' dzięki czemu, energia i dobre samopoczucie nie opuszczały nas do końca wyjazdu. W czasie jednego z wieczorów uczestniczyliśmy w karaoke, podczas którego wspólnie śpiewaliśmy hity muzyczne polskich wykonawców. Świetną atrakcją dla nas, było również ognisko wraz z pieczeniem kiełbasek oraz tańcami przy muzyce biesiadnej. Ostatniego dnia odbył się wieczorek pożegnalny ze słodkim poczęstunkiem. W piątek tuż po śniadaniu, wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Na pamiątkę zabraliśmy ze sobą ostatnie promienie słońca, dzięki czemu jesienna pogoda nie jest dla nas tak bardzo dokuczliwa :)